מערכות גילוי אש ועשן

מערכות גילוי אש ועשן הן מרכיבים קריטיים בבטיחות ונועדו להתריע על נוכחות של שריפה או עשן כך שהשוהים במקום השריפה יוכלו לפנות את המקום בבטחה. מערכות אלו משתמשות בשילוב של חיישנים, אזעקות והתקני תקשורת כדי לזהות ולדווח על שריפות ועשן לאנשים השוהים במקום השריפה ולגופי החירום. מערכות אלה בעלות תפקיד מפתח בעת פריצת שריפה על ידי התרעה מיידית וניהול במקביל של מערכות שונות, כמו: מיזוג אוויר ומעליות. תפקידה של המערכת הוא להתריע על קיומה של השריפה בשלב מאוד מוקדם על מנת שיהיה אפשר למזער ולכלות אותה בזמן לפני שנגרם נזק מירבי מהשריפה.

מהי מערכת גילוי אש ועשן

שני הסוגים העיקריים של מערכות גילוי אש ועשן הם מערכות גילוי עשן ומערכות גילוי אש. מערכות גילוי עשן משתמשות בחיישנים כדי לזהות חלקיקי עשן באוויר ולהפעיל אזעקה כאשר מתגלה עשן. ניתן להגדיר מערכות אלו להפעלת אזעקות מקומיות או להודיע ​​לתחנת ניטור מרכזית, בהתאם לדרישות. מערכות אזעקת אש, לעומת זאת, מיועדות לזהות מגוון תנאים הקשורים לאש, לרבות עשן, חום ולהבות. מערכות אלו משתמשות בשילוב של חיישנים ואזעקות כדי להתריע על נוכחות שריפה. מערכות אלה עשויות לכלול גם עמדות משיכה ידניות, המאפשרות לאנשים להפעיל את האזעקה אם הם צופים בשריפה.

התקנה ותחזוקה

בנוסף למערכות גילוי אש ועשן, ישנם סוגים נוספים של מערכות גילוי אש ועשן העשויות לשמש במבנים. אלה כוללים גלאי פחמן חד חמצני, שיכולים להתריע על הימצאות רמות מסוכנות של פחמן חד חמצני באוויר, וגלאי גז, שיכולים לזהות דליפות של גזים דליקים ולהפעיל אזעקה. בסך הכל, מערכות גילוי אש ועשן הן קריטיות להגנה על אנשים ורכוש מההשפעות ההרסניות של שריפה. חשוב לוודא שמערכות אלו מותקנות, מתוחזקות ונבדקות כהלכה כדי לוודא שהן במצב עבודה תקין ומוכנות לתפקוד במקרה חירום. רכישה של מערכות גילוי אש ועשן יכולה להיות משימה לא פשוטה, שכן השוק רווי במערכות של יצרנים שונים. בחברת ע.מועטז תוכלו להתייעץ עם אנשי מקצוע שיוכלו לעזור בהתאמה של מערכת למבנה הנדרש.

מערכות גילוי אש ועשן

מערכת גילוי עשן

מערכת גילוי עשן היא אמצעי בטיחות חשוב שנועד לזהות נוכחות של עשן בבניין או בכל במבנה אחר. מערכות אלו מותקנות בדרך כלל באזורים שבהם יש סיכוי גבוה יותר להתלקחות של שריפה, כגון מטבחים, חדרי חשמל ואזורי אחסון. מערכות גילוי עשן פועלות באמצעות שילוב של חיישנים ואזעקות לזיהוי נוכחות של עשן. כאשר מתגלה עשן, המערכת תפעיל אזעקה ותתריע בפני השוהים במקום להתפנות.

סוגים שונים של גלאי עשן

ישנם מספר סוגים שונים של מערכות גילוי עשן זמינות, לרבות גלאי עשן יוניזציה, גלאי קרן, גלאי יניקה ועוד. כל סוג של גלאי פועל בצורה שונה, אבל כולם מסתמכים על נוכחות עשן כדי להפעיל אזעקה. גלאי מסוג יוניזציה מותקן בתקרות של חללים ובלוחות חשמל. על העשן לחדור בכמות מספקת לגלאי על מנת להפעיל את מערכת ההתראה. כמות הגלאים מסוג זה שמותקנים תלויה ברמת הסיכון של המבנה.
סוג נוסף הוא גלאי קרן הפועל על העקרון של שיגור וקליטת קרן לייזר. הפעלת הגלאי מתרחשת כשאר העשן חוצה את הקרן. היתרון של גלאי זה הוא שהשטח שהוא מכסה רחב יחסית מאשר גלאי נקודתי. סוג גלאי נוסף הוא גלאי יניקה שהוא גלאי אקטיבי היונק את האוויר כמו מפוח ובמידה והוא מזהה עשן באוויר הוא מפעיל את מערכת ההתרעה. גלאי יניקה מותקנים לרוב בחדרי שנאים ולוחות מתח גבוה. במידה ואתם מחפשים מערכת גילוי עשן המתאימה לכם הגעתם למקום הנכון.

אמצעי התרעה שונים

נוסף להתרעת דיירי הבניין על הימצאות עשן, ניתן לחבר גם מערכות גילוי עשן לשירות ניטור שיודיע אוטומטית למכבי האש או לשירותי חירום אחרים במקרה של שריפה. זה יכול לעזור להבטיח תגובה מהירה ולמזער את הנזק הנגרם משריפה. מערכת גילוי עשן היא מרכיב חשוב בכל תוכנית בטיחות אש, ויכולה לסייע בהצלת חיים ומניעת נזק לרכוש במקרה של שריפה. חשוב לוודא שמערכות אלו מותקנות, מתוחזקות ונבדקות כהלכה על בסיס קבוע כדי להבטיח את יעילותן. חברת ע. מועטז היא חברה פרטית ומקצועית המתמחה במתן שירות, התקנה ותחזוקה של מערכות כיבוי אש. התקנת המערכות בחברתנו מתבצעת על ידי מיטב אנשי המקצוע שהוכשרו לעבודתם והם בעלי ניסיון רב בתחום מערכות כיבוי האש

מערכת גילוי עשן

לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צרו קשר עכשיו

לחץ כאן לשיחת ייעוץ
1
Scan the code
היי,
כיצד נוכל לעזור לך?
Call Now Button דילוג לתוכן